A wellness turizmus fogyasztói

wellness-turizmus-fogyasztoi-2

A wellness turistákra jellemző, hogy fontos számukra egészségük megőrzése, ugyanakkor az ő igényeik sem egyformák. A Global Wellness Summit két típusba sorolja az egészségtudatos utazókat, és ez alapján megkülönbözteti az elsődleges és a másodlagos wellness turistákat.

 

Elsődleges wellness turisták

 

Az elsődleges wellness turisták döntéseinek középpontjában a wellness áll: ez alapján határozzák meg az úti célt, a szállást, a programokat és a nyaralás többi részletét is. A mindennapjaikban arra törekszenek, hogy testileg, lelkileg és szellemileg is kiegyensúlyozottak legyenek, ezért fontos számukra, hogy az utazás teljes időtartama alatt is egészséges életmódot tudjanak folytatni. Érdeklődnek a környezeti és társadalmi fenntarthatóság iránt, ezért előszeretettel választják az organikus és a helyi termelésű ételeket.

Kutatások szerint az elsődleges wellness turisták hajlandóak akár kétszer annyit (kb. 1600 eurót) költeni egy nyaralás alatt, mint a hagyományos turisták. Bár egy szűk réteget képeznek, vásárlási szokásaik miatt mégis kimagasló jelentőséggel bírnak a vendéglátóiparban. Amikor egy ilyen turista érkezik a szállodádba, magas bevételre számíthatsz.

wellness-turizmus-fogyasztoi-3

Hogyan tudod megragadni a figyelmüket? Úgy, hogy olyan üdülési csomagokat kínálsz nekik, amely teljes mértékben wellness központú. Kínáld fel nekik, hogy igényeik szerint használhatják a wellness- és a fitneszrészleget egyaránt, melyeket változatosan és széles körűen alakítottál ki. Bővítsd a szállodát például finn szaunával, úszómedencével, tepidáriummal, kardió megoldásokkal, erősítő berendezésekkel, stb. Mindezek mellett azzal is fel tudod kelteni szállodádra a figyelmet, ha előtérbe helyezel fenntarthatósági szempontokat is. Vegyük például az ARTIS termékcsalád tagjait, amelyek a tápellátást a felhasználó által termelt mozgási energiából nyerik, így a vendégeid környezetkímélő módon tudnak kardió edzéseket végezni.

 

Másodlagos wellness turisták

 

A másodlagos wellness turistákra az jellemző, hogy elsősorban kikapcsolódni szeretnének, és csak másodsorban törekednek arra, hogy nyaralás alatt is egészséges életmódot folytassanak. Szívesen kipróbálnak 1-2 wellness szolgáltatást, amit a szálloda felkínál számukra.

wellness-turizmus-fogyasztoi-4

Bár kiegészítő programként tekintenek a wellness szolgáltatásokra, mégis elmondható, hogy akár 58%-kal többet hajlandóak költeni (kb. 1300 eurót) a nyaralásuk során, mint egy átlagos turista. Nem elhanyagolható csoportot képeznek, ugyanis kutatások szerint a wellness turisztikai utazások kb. 90%-át másodlagos wellness turisták adják. Ráadásul az idő előrehaladtával egyre nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy elsődleges wellness turistákká váljanak és növekedjen bennük az igény az egyes wellness lehetőségek iránt.

Úgy tudod felkelteni az érdeklődésüket, hogy változatos wellness programokat kínálsz, így vendégeid ki tudják választani a hozzájuk legközelebb állót. Például kínálhatsz különböző hosszúságú és erősségű csoportos edzéseket, vagy berendezhetsz egy fitnesz stúdiót, ahol kardió- és erősítőgépeket próbálhatnak ki és egy edző segítségét is kérhetik, amennyiben szükségük van rá.

Érdekel, hogy hogyan tudod gyakorlatba ültetni az elsődleges és másodlagos wellness turisták figyelmét megragadó ötleteket? Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk a megvalósításban:

Kapcsolat

Tipptár