A geomarketing titka

Új trend hódít a marketingben, ami nem más, mint a geomarketing. A területi elemzésen alapuló módszer új nézőpontokat vesz figyelembe annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet tudd kihozni a vállalkozásodból. A geomarketing alkalmazása különösen indokolt, ha új edzőtermet tervezel nyitni. De mi is az a geomarketing?

Geomarketing-1

A geomarketing a számok, statisztikák és változók világára építve segít meghatározni, hogy milyen jellemzőkkel lehet leírni egy adott területet. Az elmélet olyan pontos és számszerűsített részleteket szolgáltat, melyeket puszta szemmel nem valószínű, hogy észrevennénk, ha rápillantanánk egy térképre. E módszer segítségével megállapítható egy adott területen élő népesség eloszlása, mely révén megbecsülhető a területben rejlő potenciál.

 

A demográfia jelentősége

 

A geomarketing figyelembe veszi a lakosság legfőbb demográfiai jellemzőit is annak érdekében, hogy minél precízebb képet tudjon adni az egyes tendenciákról. Ha fel tudod ismerni, hogy egy adott területet milyen jellemzőkkel lehet leginkább leírni, jelentős versenyelőnyre tehetsz szert.

A kor és a nem olyan jellemzők, melyeket érdemes figyelembe venni, mivel jelentősen befolyásolják a fogyasztási szokásokat. Fontos szempont a végzettség is, ugyanis egy diplomás fogyasztó eltérő magatartásformákat fog követni, mint azok, akik nem rendelkeznek felsőfokú végzettséggel. Az iskolázottság befolyásolja a foglalkoztatottság típusát is, ami azért fontos, mert hatást gyakorol a fogyasztási hajlandóságra.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni a helyi kultúra szintjét sem, ugyanis ott, ahol erősebb a kultúra jelenléte, általában jobb társadalmi körülményekre lehet számítani. A fenti tényezőkkel szoros összefüggésben áll az a szempont is, hogy a fogyasztók mennyi kiadást engednek meg maguknak. Az utóbbi megállapítás üzleti szempontból rendkívül fontos kérdés.

 

Az urbanisztikai adatok szerepe

 

Az üzleti terved életképességét az urbanisztikai adatok is befolyásolják. Fontos, hogy az általad kiválasztott helyszín könnyen megközelíthető legyen – például nagyot lendíthet fitnesztermed sikerességén, ha parkoló található a közelben. Mindemellett gondold végig, hogy milyen jövőképet látsz magad előtt, ha az adott környéket vizsgálod. Fejlődik a terület vagy leépül? A kérdés megválaszolásában segítséget nyújt, ha utánanézel az elmúlt évek trendjeinek, és sorra veszed, hogy milyen előnyei és milyen kritikus pontjai vannak az adott helyszínnek. Ezek a trendek lehet, hogy elég lassú lefolyásúak, de amennyiben hosszú távon tervezel, akkor előbb utóbb érinteni fog téged is.

Geomarketing-2

Geomarketing elemzés során azt is figyelembe kell venned, hogy milyen aktivitás jellemzi jelenleg az adott területet, különös tekintettel a versenytársakra. Az általad kínált szolgáltatáshoz hasonló tevékenységeket kínáló piaci szereplők közelsége nem feltétlenül jelent hátrányt. Attól függően, hogy versenytársaid milyen szolgáltatást nyújtanak, lehetőséged adódhat kiegészíteni azokat: pótolhatod a hiányosságaikat vagy ellensúlyozhatod a hibáikat.

Egy terület dinamikája folyamatosan változik, így a fitnesztermed fennállása során nem árt, ha nem csupán egyszer végzed el az elemzést. Változhatnak a terület demográfiai és urbanisztikai jellemzői, a fogyasztói szokások, és a versenytársak is. A geomarketing analízis segítségével azonban lehetőséget kapsz arra, hogy pontosabb képet kapj egy adott területről és fitnesztermed fellendítésére használd fel a megszerzett információkat.

Miután az új fitnesztermed leendő helyét meghatároztad, gondoskodj arról, hogy olyan wellness megoldásokkal szereled fel, melyek visszatérésre ösztönzik vendégeidet. Kattints és ismerd meg professzionális fitnesz berendezéseinket, melyek garantáltan kiemelik klubodat a versenytársak közül!

Professzionális fitnesz

Tipptár