futóedzés
Hogyan döntsd el, melyik a legjobb futópad?...
Otthoni futópadot keresel, de bizonytalan vagy a döntésben? Az óriási választékból nehéz megtalálni a legideálisabb berendezést: az ár mellett a funkciók és a felszereltség terén is jelentős különbségek vannak. Megmutatjuk, milyen szempontokat érdemes figyelembe venned, hogy megtaláld a számodra legideálisabb futópadot.
Hogyan küzdd le a szezonális depressziót?...
Amint beköszönt a borongós őszi-téli időszak, rosszkedvű és lehangolt leszel? Ha ez rád is jellemző, akkor lehet, hogy Te is szezonális depresszióban szenvedsz. Ez a ciklikusan jelentkező betegség sokak mindennapjait nehezíti meg, néhány életmódbeli változtatással azonban sokan tehetsz a tünetek enyhítése érdekében.
A hideg időjárás 5 egészségügyi előnye
A hideg hónapokban sokkal nehezebben vesszük rá magunkat a szabadtéri mozgásra, pedig egészségügyi hatásai miatt ilyenkor is érdemes kimerészkedni. Rétegesen öltözködve a hűvös idő sem lesz kellemetlen, szervezetünk pedig meghálálja, hogy a hideg beköszöntével sem hanyagoltuk el az edzést.
Így növeld a futósebességed
A gyakorlott futóknál a szervezet egy idő után hosszászokik az egyenletes terheléshez. Ilyenkor a teljesítmény stagnál, és alábbhagy a fejlődés. Ebben az esetben a futás sebességének növelésével teremthetünk új kihívást. A megnövelt tempó által nagyobb lesz a terhelés, ami hozzájárul a fejlődéshez.
Készülj fel az őszi túrákra
A jó időben szívesebben töltünk időt a természetben. Erre kiváló lehetőség a túrázás, ami amellett, hogy kellemes szabadidős tevékenység, a testi-lelki egészséghez is nagyban hozzájárul. Sokan azonban nem fordítanak elég figyelmet a felkészülésre, emiatt pedig gyakran elfáradnak vagy nem bírják szusszal a túrát.
Figyeld a szívritmusod edzés közben
A közelmúltban egyre jobban elterjedt az okosórák és a pulzusmérő eszközök használata edzés során. Pulzusod figyelembevételével biztonságosabbá és hatékonyabbá teheted az edzéseket, mivel megmutatja a mozgás intenzitását, a test állapotát és az elért fejlődést.
Tipptár