A boutique fitnesz stúdiók olyan relatíve kisméretű helyiségek, melyek általában a fitnesz 1-2 területére, valamint csoportos edzésekre fókuszálnak. Az IHRSA 2018-as kutatása szerint a boutique fitneszklubok látogatottsága 121%-kal növekedett az USA-ban az elmúlt 5 évben, és Magyarországon is egyre népszerűbbek. De mi az oka a boutique stúdiók sikerének?
Napjainkban a boutique fitnesz stúdiók trendinek számítanak, különösen az Y és a Z generáció körében. Általában a divathullámok rövid ideig tartanak, ugyanakkor a boutique stúdiók nem csak a trendi jellegre építenek – olyan előnyöket is képesek kínálni, melyek révén hosszú ideig fenntarthatják népszerűségüket.
A boutique élmény
A boutique fitneszklubok jellemzője, hogy specializált szolgáltatást nyújtanak, azon belül pedig inkább funkcionális tréningre fókuszálnak. A specializáció révén az egyes klubok egyrészt építeni tudják szakértői státuszukat, másrészt pedig be tudnak törni egy réspiacra. Megfelelő szegmentálással és célzással hatékonyan tudnak megszólítani olyan érdeklődőket, akik kifejezetten szeretik azt az edzéstípust, amit az adott stúdió kínál. Ebből kifolyólag nagyobb eséllyel jelentkeznek edzésre olyanok, akik hosszú távon el fognak köteleződni.
Az elköteleződést elősegíti a terem mérete és befogadóképessége is, ugyanis nagyobb az esélye annak, hogy ugyanazok a klubtagok újra és újra találkoznak egymással, így kis közösségek, csoportok is kialakulhatnak. Az összetartást erősíti, ha a stúdió olyan üzenetet képes kommunikálni, amelyet magukénak éreznek a tagok. Tapasztalatok szerint azok, akik jól érzik magukat egy közösségben, hűségesek maradnak a fitneszklubhoz, így a kialakult csoportok hosszú távú, folyamatos bevételt, valamint pozitív szájreklámot is jelentenek.
A boutique stúdiókban fontos szerepet kap az eredményorientáltság is. Felismerték, hogy nagyobb eséllyel köteleződnek el azok a vendégek, akik az edzések során képesek elérni a kitűzött wellness céljaik közül legalább egyet. Ha az edzők rendszeresen érdeklődnek a célokról, reflektálnak az edzések eredményeire, és támogatják a vendégeket a cél elérésében, akkor a tagok szintén nagyobb eséllyel maradnak hűségesek a klubhoz és ajánlani is fogják ismerőseiknek.
Hogyan kínálj egyedülálló boutique élményt?
Mivel a boutique stúdiók főleg az Y és a Z generáció tagjait vonzzák, érdemes utánanézned, hogy milyen edzőtermi élményt keresnek az egyes generációk tagjai. Ezt követően az alábbi 4 szempontot kell szem előtt tartanod:
- Biztosítsd, hogy a programok határozzák meg a designt.
- A bevételed növelésének érdekében maximalizáld a rendelkezésre álló teret.
- Használd ki kreatívan a teret, hogy fokozd az élményt a tagok számára.
- Vedd figyelembe a támogatással (support) és üzemeltetéssel kapcsolatos igényeket.
A pontos tervezés nem kevés időt és energiát igényel, de érdemes rászánni, mert egy teljes és tökéletes összképet alkotó boutique stúdió számos potenciális vendég figyelmét fel tudja kelteni.
Nem tudod, hogyan rendezd be a boutique fitneszklubodat? Tekintsd meg a Technogym funkcionális berendezéseit, melyek teljesítményalapú edzéseket is lehetővé tesznek egyénileg és csoportosan egyaránt.