Nincs olyan edzőterem, amelyik mindenkinek megfelel, mert ami mindenkinek szól, az valójában senkinek sem. Ki kell választanod a saját célcsoportodat és úgy kell kialakítanod a termet, hogy kifejezetten a te célcsoportodnak szóljon és megérintse őket.
Amikor új edzőtermet nyitsz, számos tényezőt figyelembe kell venned, egészen a geomarketingtől a célcsoportod jellemzőiig. Ki kell választanod a fogyasztók egy csoportját és az ő igényeikre kell szabnod az egész fitnesztermed, beleértve külső és belső kialakítást, a berendezést, a hely hangulatát és sok más tényezőt is.
Kutatások alátámasztják, hogy a generációs különbségek a testmozgás típusaiban is megmutatkoznak. A fiatalabbak mást keresnek egy fitneszteremben, mint az idősebbek, és ami az egyik korosztályt boldoggá teszi, az teljesen feleslegesnek tűnhet egy másik korosztály számára. Amikor a célcsoportod igényeihez igazítod a fitnesztermed, vedd figyelembe, hogy jelenlegi és potenciális vendégeid milyen generációba tartoznak.
Jelenleg Magyarországon 6 generáció él: Veteránok, Baby boomerek, X, Y, Z és Alfa generáció. Fitnesztermekbe elsősorban az X és az Y generáció tagjai járnak, de találkozhatunk Baby boomerekkel és a Z generáció tagjaival is.
Milyen edzőtermi élményt keresnek az egyes generációk tagjai?
Z generáció: az 1995-2010 között született fiatalok nyitottak többek között táncos és más, koreográfiát igénylő testmozgásra, lépcsőzésre, intenzív edzésre és kardióra. Nagyra értékelik a modern technológiai megoldásokat és kedvelik a specializált klubokat (pl. pilates stúdiók). Berendezhetsz számukra egy kardió stúdiót, melyet a Technogym kardió megoldásaival szerelsz fel, mely többek között lépcsőzőgépeket, futópadokat és szobabicikliket is magába foglal.
Y generáció: az 1980-1994 között születtek előnyben részesítik a barre edzést, a magas intenzitású mozgásformákat és a kardió tréninget.
A Z generációhoz hasonlóan ők is kedvelik a modern technológiákat. Ha az Y generációt szeretnéd megfogni, akkor kínálj nekik intenzív edzésre lehetőséget nyújtó fitneszgépeket, mint például a SKILLBIKE-ot. A SKILLBIKE az első olyan beltéri kerékpár, amely valódi sebességváltóval rendelkezik, így vendégeid érzékelhetik az ellenállás változását és fenntarthatják a megfelelő teljesítményt.
X generáció: a jelenleg 39-53 év közötti felnőttek tartoznak ebbe a csoportba, és kedvelik az elliptikus trénert, a szabadsúlyokat és a különböző erőgépeket. Ha az X generáció tartozik a célcsoportodba, akkor mindenképp helyezz el Excite Synchro elliptikus trénereket a fitnesztermedben. A gép mozgása csendes és gördülékeny, a természetes elliptikus mozgás pedig kiemelkedően hatékony kardió edzést tesz lehetővé.
Baby boomerek: a kutatás szerint napjaink 54 éven felüli felnőttjei az aqua fitneszt, a nyújtógépeket és a háttámlás teremkerékpárokat preferálják. Fontos számukra a csendes környezet és jobban kedvelik azokat a fitnesztermeket, melyek nem fókuszálnak egy irányzatra, pl. pilates-re. Kínálj számukra FLEXability nyújtómegoldásokat, melyek lehetővé teszik a teljes hátsó izomzat puhább és keményebb nyújtását, illetve elősegítik a helyes testtartást.
Bizonytalan vagy, hogy milyen fitneszklubot alakíts ki? Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!