A fitneszpiac Európában és hazánkban

Gondoltad volna, hogy Európában közel 60 ezer fitnesztermet tartottak számon 2017-ben? Nagy valószínűséggel ez is közrejátszik abban, hogy csak Európában több mint 26 milliárd eurós a fitneszpiac. A fitnesz- és wellness piaca egyre csak növekszik, de vajon igaz ez a tendencia hazánkra is?

fitneszpiac-europa-2

 

A fitneszpiac Európában

 

A EuropeActive és a Deloitte 2018-ban kiadott egy riportot, amelyben a teljes európai fitneszpiacot vizsgálták. A rendelkezésükre álló 2017-es adatok segítségével számos érdekességre vetítettek fényt.

  • Európa a világ legnagyobb fitneszpiaca

Európában közel 60 millióan látogattak el edzőtermekbe 2017-ben, ami 4%-kal több, mint az azt megelőző évben. A vizsgált időszakban Európa teljes piaci volumene elérte a 26,6 milliárd eurót (kb. 8500 milliárd forint), és ezzel a legjelentősebb fitneszpiacnak számít világszinten. Ebbe beletartozik az Európai Unió 28 országa, valamint Norvégia, Oroszország, Svájc, Törökország és Ukrajna is.

  • A legtöbbet Németországban költenek fitneszre

Németországban közel 9000 fitneszstúdiót tartottak számon a vizsgált időszakban, melyek összesen 10,6 millió regisztrált tagot számláltak. A német fitneszpiac teljes bevétele elérte az 5,2 milliárd eurót (kb. 1670 milliárd forint). Ezzel az ország piacvezetővé vált Európában. Második helyre az Egyesült Királyság került, a dobogó harmadik fokára Franciaország állt, őket pedig Olaszország és Spanyolország követi a rangsorban.

  • Az európai piac relatíve fragmentált

Európában a 30 legnagyobb fitneszterem üzemeltető együttesen a piac 23,5%-át tette ki 2017-ben, emellett növelték klubtagjaik számát is. Ugyanakkor a low-cost edzőtermek is fejlődésnek indultak: a 2018-ban felállított rangsor szerint a klubtagok számának tekintetében az 5 legnagyobb ütemben fejlődő klub mindegyike diszkont lánc üzemeltető cégek közül került ki.

 

A magyar fitneszpiac

 

Az alábbi ábra szemlélteti az Eurostat 2017-es kutatásának eredményeit arra vonatkozóan, hogy az adott országokban a lakosság hány százaléka végzett testmozgást munkaidőn kívül egy átlagos héten. Ha a diagramon elkezded keresni Magyarországot, látni fogod, hogy a rangsor végén kullogunk, mivel a vizsgált évben a lakosság mindössze 50%-a sportolt szabadidejében.

fitneszpiac-europa-3

Forrás: Eurostat, 2017

Ugyanakkor nem szabad elkeseredni sem, hiszen ez a szám 2014-ben még 30%-ot sem érte el, vagyis az elmúlt évek alatt jelentős mértékben aktivizálódtak a magyarok. Ebből következik, hogy hazánkban is megfigyelhető a tendencia, miszerint egyre többen ismerik fel az egészséges életmód és a rendszeres testmozgás fontosságát.

Az Eurostat 2019-es statisztikai adataiból arra is fény derült, hogy azok, akik sportolnak Magyarországon, mennyi időt szánnak rá egy tipikus héten:

  • 1,6%-uk kevesebb, mint 60 percet,
  • 19,2%-uk 60-179 percet,
  • 11,5%-uk 180-299 percet,
  • 17,9%-uk több, mint 300 percet tölt testmozgással.

Sajnos az is kirajzolódik, hogy 49,8% egyáltalán nem sportol semmilyen formában. Ennek számos oka lehet, az időhiánytól a lustaságig. Ugyanakkor vannak, akik szívesen járnának edzőterembe, mégsem teszik meg. Piackutatók szerint a magyar fogyasztók egy része azért nem megy fitneszterembe, mert

  • túl drágának tartja,
  • jobban szeret a szabadban sportolni,
  • zavarja a zsúfoltság.

fitneszpiac-europa-4

 

Hogyan igazodjon ehhez egy fitneszterem?

 

Nem javasoljuk, hogy árat csökkents. Ennek az az oka, hogy „a legolcsóbb fitneszterem” címet nagyon könnyen el tudod veszíteni, mivel egy versenytárs bármikor kínálhat még alacsonyabb árakat. Inkább olyan pozícionálást válassz, ami egyedi, és egyértelműen a célcsoportodnak szól. Így hatékonyan meg tudod különböztetni az edzőtermed a konkurens vállalatoktól és lojális vendégekkel gazdagítod a vállalatod.

Ha azokat a fogyasztókat szeretnéd becsábítani a fitnesztermedbe, akik inaktívak, de nyitottak a sportra, akkor kínálj nekik virtuális edzés szolgáltatást. A jövőbemutató megoldás rugalmas alternatívát jelent az üzemeltetőnek és a vendégeknek is, ráadásul hozzásegítheti a bizonytalanokat ahhoz, hogy kedvet kapjanak a fitnesztermi órákhoz is.

Ha azokra szeretnél fókuszálni, akik kevés időt szánnak testmozgásra, akkor hozd meg a kedvüket ahhoz, hogy minél több időt akarjanak a klubodban tölteni. Ezt megteheted például egy olyan kihívással, amelynek az a lényege, hogy meghatározott idő alatt érjen el egy bizonyos célt (pl. 51 nap alatt 5000 km).

Bővíteni szeretnéd vendégeid körét, de nem látod magad előtt a lehetséges megoldásokat? Vedd fel munkatársainkkal a kapcsolatot és megkapod a segítséget fitnesztermed fellendítéséhez:

Kapcsolat

Tipptár