5 trend a wellness turizmusban

A wellness, a vendéglátás és az utazási irodák által nyújtott szolgáltatások egyre gyorsuló ütemben közelednek egymáshoz. A wellness-turizmus fellendülésével az elmúlt évek során egyre tudatosabban keresik a fogyasztók azokat az utazási lehetőségeket, ahol lehetőségük van a wellness élmény egyre szélesebb megtapasztalására. A turizmusban jelen lévő vállalkozásoknak ezért egyre komplexebb üzleti modelleket kell kidolgozniuk annak érdekében, hogy ki tudják elégíteni az új igényeket.

Korábban már írtunk arról, hogyan használhatod ki a wellness turizmust, most pedig ismerj meg 5 új trendet a témában.

 

1. Jóllét repülés közben

 

A repüléssel járó stressz, kényelmetlenség, kialvatlanság és rengeteg bosszankodás sok utazó számára rendkívül negatív élményt jelent, nem beszélve arról, hogy sok esetben a sokszor egészségesnek egyáltalán nem mondható körülmények és környezet eltántoríthatja az egyre tudatosabb fogyasztókat. Ezt felismerve egyre több légitársaság igyekszik olyan komplex wellness programot kidolgozni, amely a hosszú utazási idő során is biztosítja az ügyfelek kényelmét, jóllétét.

Egyre több repülőtéri terminálon lehet igénybe venni jógastúdiót, gyógyfürdőt, csendes pihenőterületet, egészségesebb ételeket. A szingapúri Changi terminálon például fitneszteremben és tetőtéri medencében, Zürichben pedig korcsolyázással és kerékpározással pihenhetnek az utazók két járat között. Egyre nagyobb teret engednek a terminálok a természetes napfénynek, növényeknek és a beltéri zöld területeknek is.

wellness-turizmus-trend-2

 

2. Az egészségtudatos szállodák térhódítása

 

A wellness célú utazások száma egyre gyorsuló ütemben növekedett az elmúlt évek során és ez a trend a jövőben is várható. Egyre több szálloda kínál olyan szolgáltatásokat, amelyek magasabb szinten támogatják a vendégeik jóllétét. Ezek kiterjednek a berendezési tárgyakra, az ágyakra, a wellness és fitnesz megoldásokra, a fényre, a zajszűrésre és az éttermi kínálatra egyaránt.

Hazánkban élen jár ebben az Aria Hotel Budapest és a Kempinski Hotel Corvinus Budapest is, amelyek fitnesz és SPA részlegüket Technogym ARTIS termékcsaláddal szerelték fel. Előbbi ráadásul elnyerte a Európa Legjobb Wellness Spa-ja díjat 2015-ben. Nemzetközi szinten említésre méltó a Hilton szállodalánc, amely a „Five Feet to Fitness” program keretében több mint 11 különböző fitneszfelszerelést biztosít a vendégszobákban.

A kiváló példákat hosszan lehetne még sorolni, de egy közös vonása mindegyiknek van: mindegy, hogy mekkora terület áll rendelkezésre egy szállodában, mert a wellness élmény minden esetben biztosítható. Egészen kis helyen is elfér például néhány designos wellness súly, vagy elegáns súlyzó szett, míg a nagyobb tereket fel lehet szerelni komplett fitnesz és wellness részlegekkel is.

wellness-turizmus-trend-3

 

3. Új wellness élmények – mindenhol, még az óceánon, tengeren is

 

A hajós körutakra is egyre többen tekintenek úgy, mint a wellness élmények új dimenziójára. A társaságok egyre nagyobb energiát és figyelmet fordítanak így arra, hogy a hajók fedélzetén elérhetővé tegyék az egészségesebb és pihentetőbb környezetet.

A fogyasztók egyre inkább látják a vakációkat, mint lehetőséget arra, hogy újszerű élményben részesülhessenek a wellness-kban, és a turisztikai vállalkozások a körutazásoktól az utazásszervezőkig és a rendezvényszervezőkig sokoldalú, újszerű wellness-élményt nyújtanak. A hagyományos szolgáltatások mellett megjelentek a masszázsok, a szépségmegőrzéssel kapcsolatos orvosi beavatkozások, a gyógyfürdők, vagy a jóga, csak hogy néhány példát említsünk.

Az MSC Cruises még magasabb szintre emelte mindezt, amikor a Technogym-el közösen kifejlesztett egy átfogó wellness programot. Ez már nem csak az utazás során biztosít valódi wellness élményt, de integrálja a körút előtti, és utáni eseményeket is.

wellness-turizmus-trend-4

 

4. Mobil wellness eszközök

 

Ma már egyre több, a wellness élményhez szükséges eszköz mobilizálható, vagy éppen integrálható a megszokott életterülettől távol eső területeken is. Egyre népszerűbbek például az aktivitásmérők, amelyek a csuklón egyfajta fitnesz koordinátorként kapcsolódni képesek a világ különböző pontjain a Technogym megoldásokra. Ez hozzásegíti a felhasználókat ahhoz, hogy ugyanúgy megtapasztalják a wellness életmódot, bármerre is járjanak, mint odahaza.

 

5. Utazás, munka és kikapcsolódás új kontextusban

 

A digitalizáció és a globalizáció térnyerésével számtalan olyan munkakör létrejött, amelyek nincsenek fizikailag egy pontra korlátozva. Ez tette lehetővé például a home office elterjedését, illetve egy új trend megjelenését is, a wellness munkautakat.

Ezeknél az utazásoknál a fő cél nem elsősorban a kikapcsolódás, hanem egy olyan helyen való munkavégzés, ami merőben más, mint a megszokott otthoni környezet. Ilyen lehet például, ha valaki a nagyvárosi közegből bizonyos időre kiszakad és a munkát egy csendes óceánparti villából, egy co-working irodával is felszerelt hotelből, vagy éppen egy másik nagyvárosból folytatja.

Ezek az utak egyszerre lehetővé teszik a tapasztalatszerzést, a felfrissülést és mentális kikapcsolódást, illetve a hatékony munkát.

 

Mi várható a jövőben?

 

A következő évek során a wellness turizmus fokozódó versenyére és új, innovatív belépők megjelenésére számítunk, akik modern szemlélettel és egyedi üzleti koncepcióval akár ki is szoríthatják azokat a szereplőket, akik nem képesek lépést tartani a trendekkel. Az egészséges életmódot is egyre jobban fókuszba kerül és további lendületet fog kapni belátható időn belül. A wellness élmény középpontját pedig azok a fitnesz és SPA megoldások fogják adni, amelyek képesek integrált rendszerben illeszkedni a felhasználók wellness életmódjába.

Szeretnél többet megtudni a témáról? Keresd szakértő kollégánkat és emeld Te is magasabb szintre a hoteled, lakóparkod wellness szolgáltatásait!

Kapcsolat

Tipptár