Hogyan alkalmazható a robotika a vendéglátásban?

A luxus szállodák egyre több területen újítanak, hiszen a McKinsey kutatása szerint a szállodai dolgozók munkaidejének mintegy fele olyan teendőkkel telik, amelyek 94%-át könnyen automatizálni lehetne. A legmodernebb szállodákban már évek óta alkalmaznak robotokat, hogy növeljék a hatékonyságot és az ügyfélélményt.

robotika-wellness-szallodak-2

A robotika igen gyors ütemben fejlődik, így már csak idő kérdése, hogy teljesen a mindennapjaink részévé váljon, és egy robotportás köszöntsön minket egy hazai nívós hotel halljában. Távolinak tűnik a kép, pedig számos külföldi példa létezik már arra, hogy hogyan lehet bevezetni a robotikát a vendéglátásba.

 

Robotok a szállodákban

 

  • Robotszemélyzet az egész épületben

A Japánban található Henn-na Hotel a világon elsőként vezette be, hogy a teljes személyzetet robotok alkotják. A recepción robotok tájékoztatják az érkezőket, a bőröndöket is egy gép viszi fel a szobákhoz, a szobákba pedig ujjlenyomat olvasó és arcfelismerő használatával nyernek belépést a vendégek.

 

  • Robotportás, ami válaszol a kérdésekre

A Hilton Hotelben bevezették a Connie névre keresztelt robotot, amely a portás feladatait látja el szállodában. Hangfelismerő rendszerének köszönhetően képes válaszolni a vendégek kérdéseire, emellett minden egyes interakcióval fejlődik a rendszer, így egyre hasznosabb válaszokat ad a kérdezőknek. Nem csak a Hiltonban van erre példa: a Marriott szállodalánc 2015-ben bemutatta Mario-t, az első humanoid robotot, amely a bejelentkezéseket intézte.

 

  • Asszisztensek és recepciósok a reptéren és a szállodában

A turizmus vezető szakkiállításán, a berlini ITB rendezvényen mutatkozott be Chihira Kanae, amely egy japán recepciós robot. Több tucat nyelven beszél, és még a jelnyelvet is ismeri, így szinte bárkinek képes segítséget nyújtani a reptéri check-in folyamatban, vagy segít szobát foglalni egy szállodában.

 

  • Egy népszerű megoldás: chatbot

Jelenleg a chatbot alkalmazása a leggyakoribb a turisztikai robotika világát tekintve. Egy alaposan kidolgozott chatbot nem csak arra képes, hogy egyszerűbb kérdésekre válaszoljon, hanem akár a szobafoglalás teljes folyamatán végig tudja vezetni a felhasználót.

robotika-wellness-szallodak-3

 

Fejlesztések a wellness szállodákban

 

Nem muszáj rögtön robotportásokat alkalmaznod: haladj a korral úgy, hogy innovatív fitnesz és wellness megoldásokat kínálsz a vendégeidnek. A Technogym tudományos kutatási részlege folyamatosan végez fejlesztéseket, méghozzá a legmagasabb ergonómiai és biomechanikai szabványoknak megfelelően, így számos alternatívát tudunk kínálni wellness szállodák számára.

A fejlesztések egyik kimagasló eredménye az ARTIS termékcsalád, mely a teljes körű kardió, erőnléti és funkcionális berendezéseket kínál. Az ARTIS a teljes konnektivitás jegyében született, ugyanis csatlakoztatható a mywellness cloudhoz, a nyílt felhő alapú platformhoz, emellett számtalan interaktív, szórakoztató és személyre szabott edzésprogramot biztosít.

Az ARTIS gépek kiválóan alkalmasak egy szállodai edzőterem berendezésére, de ha az a célod, hogy privát fitnesz élményt nyújts az érdeklődőknek, akkor válaszd a Technogym Personal termékcsalád legújabb tagját, a Bike Personalt. Használatakor elérhetővé válik a Technogym Coach, amely egy innovatív, virtuális személyi edző, aki igény szerint tartja az edzést. A teremkerékpár kis helyet foglal, így tökéletesen elfér a hotelszobában.

Több éves tapasztalattal, professzionális szakmai háttérrel és elhivatottsággal segítünk szállodád fejlesztésében. Vedd fel velünk a kapcsolatot és kérd díjmentes konzultációnkat!

Kapcsolat

Tipptár