Hányszor végezz kardió edzést egy héten?

A kardió edzések számos előnyt tartogatnak számodra a hatékony zsírégetéstől kezdve, a stresszoldó hatáson át egészen az alvásminőség javításáig. Annak érdekében, hogy a legjobb eredményeket érd el, oda kell figyelned arra, hogy milyen gyakran kardiózol egy héten, sőt, az edzés intenzitása is számít.

hanyszor-kardiozz-2

 

Milyen gyakran kell kardiózni?

 

Erre a kérdésre nincs örökérvényű válasz, amely mindenkire egyöntetűen vonatkozik, inkább csak egy általános irányelv létezik. Az Egyesült Államokban található betegségmegelőzési központ, a CDC a következő ajánlást fogalmazta meg:

  • heti szinten legalább 150 perc közepes intenzitású edzés, vagy
  • 75 perc magas intenzitású edzés, vagy
  • a kettő egyenértékű kombinációja ajánlott.

Az intenzitást a maximális pulzusszámod határozza meg, melynek meghatározására több módszer is létezik. A legegyszerűbb az, ha 220-ból kivonod az életkorodat.

  • Alacsony intenzitású edzés esetén a maximális pulzusod 50%-át használod ki,
  • közepes intenzitás esetén a pulzusszámod a maximális pulzusod 50-75%-a között tartod,
  • magas intenzitás esetén pedig ez az érték 75% feletti.

hanyszor-kardiozz-3

 

Kardiózz a céljaidnak megfelelően

 

Más intenzitású és gyakoriságú edzés ajánlott attól függően, hogy mik az edzéscéljaid.

  • Meg szeretnéd őrizni az egészséged? Az ajánlások szerint egy héten 5-ször kell végezned közepes intenzitású kardió edzést 30 percen keresztül, vagy heti 3-szor kell 20 percig edzened, magas intenzitással. Vegyes heteket is tarthatsz, amikor felváltva végzel közepes és magas intenzitású tréninget.  
  • Fogyni akarsz? Végezz heti 300 perc közepes intenzitású kardió edzést.
  • Tartani akarod a súlyod? Egy héten 150-300 perc közepes intenzitású kardió ajánlott neked.

Természetesen nem kell bedobnod magad a mély vízbe: ha kezdő vagy, vezesd be fokozatosan a heti többszöri kardiózást az életedbe. Kezdd 10-15 perces edzésekkel, és időről időre növeld a testmozgás időtartamát.

 

Tedd hatékonyabbá, változatosabbá és motiválóbbá az edzéseidet

 

Még közelebb kerülsz céljaid eléréséhez, ha megfelelő eszközöket és berendezéseket veszel igénybe. A Technogym - a világ vezető vállalata a fitness, wellness, valamint a kapcsolódó digitális megoldások területén - hatalmas hangsúlyt helyez az innovációra, és olyan megoldásokat hoz létre, melyek valóban hozzásegítenek a hatékonyabb, és ezzel együtt szórakoztatóbb edzésekhez.

hanyszor-kardiozz-4

Kifejezetten innovatív megoldás a Myrun futópad, amely kifinomult és kompakt designnal, adaptív futófelülettel, és az igényeidre szabott edzésvariációk széles választékával bír. Az edzés intenzitásának nyomon követésében hatalmas segítséget jelent a Technogym Live applikáció, amely pulzusmérő eszközökkel is szinkronizálható, így valós időben fogod látni a pulzusszámodat.

A kerékpározás rajongóinak kedvez az egyik legújabb Technogym teremkerékpár, a Technogym Bike, ugyanis kényelmes, csendes, ráadásul magasan képzett edzők élő és előre felvett óráinak százait kínálja. Szívritmus adataidat is valós időben tudod nyomon követni: csak csatlakoztasd Bluetooth-os pulzusmérő eszközödet a Technogym Bike-kal, és máris megjelennek az adatok a kijelzőn.

A Technogym számos innovatív kardió megoldást kínál számodra, melyek segítségével garantáltan ki tudod hozni magadból a legtöbbet a kardió edzéseid során. Ismerd meg a Technogym világát, és válaszd ki a céljaidnak leginkább megfelelő kardióberendezést.

Kardió megoldások

Tipptár