Ma már nem elég, ha egy fitneszterem csupán edzési lehetőségeket kínál. Napjaink fogyasztói, különösen az Y és a Z generáció tagjai ennél többet várnak el, és ezeket az elvárásokat nem minden edzőterem képes kielégíteni. A továbbiakban egy konkrét példán keresztül mutatjuk be, hogy az élmény, sztori, és közösség kulcsszavak hogyan kapcsolódnak a modern fitneszklubokhoz.
Korábban már írtunk edzőtermi sikertörténetekről, köztük a budapesti Springday Health Club kihívásáról is. Az „Evezzük át az Óceánt” kihívás 2019 januárjában és februárjában zajlott, és a célja az volt, hogy a résztvevők edzőtermi körülmények között, SKILLROW evezőgépeken leevezzenek 5200 km-t 51 nap alatt. Elsőre megdöbbentőnek, sőt, irreálisnak tűnhet ez a cél, viszont a Springday Health Club kellő figyelmet fordított arra, hogy teljesíthető és szórakoztató is legyen a kihívás. Ennek köszönhetően az esemény rendkívül nagy sikert aratott és jóval a várakozásokon felüli eredményeket hozott. De pontosan mi az oka a kimagasló sikernek?
Az élmény
A Springday Health Club meggyőződése, hogy a jövő edzőtermei nem bérleteket vagy edzéseket fognak kínálni, hanem élményeket, életérzést és életstílust. A virtuális valóság és a hagyományos edzésmódszerek össze fognak mosódni, és az edzőtermek lassan élményparkokká fognak válni. A várakozások szerint ezekben a fitnesztermekben a testmozgás és annak minden pozitív hozadéka csak másodlagos lesz a vendégek számára, mert az élmény lesz az elsődleges szempont.
Főleg az Y és a Z generáció tagjaira jellemző, hogy kifejezetten az élményeket keresik. Igénylik, hogy a fitneszteremben töltött idő szórakoztató legyen, ebből kifolyólag szívesen kipróbálnak újdonságokat, emellett felkeltik a figyelmüket a modern technológiák. Az „Evezzük át az Óceánt” kihívásban mindezeket egyszerre találták meg:
- a SKILLROW evezőgépek kínálták a jövőbemutató technológiát,
- a társaság szórakoztatóbbá tette az edzést,
- a kihívás mögött álló sztori pedig új izgalmakat nyújtott.
De mit is takar „Evezzük át az Óceánt” alapjául szolgáló történet?
A sztori
2006-ban Rakonczay Viktória és Rakonczay Gábor saját tervezésű és készítésű hajójukkal átevezték az Atlanti-óceánt – ez volt a Tűzhangya expedíció. Az átkelés összesen 70 napig tartott, két szakaszból állt és 6700 km megtételét jelentette. A két evezős a második szakaszban 51 nap alatt teljesítette a Gran Canaria és Antigua közötti, 5200 km hosszú távot, és ezzel elképesztő kitartásukról tettek tanúbizonyságot. Az „Evezzük át az Óceánt” kihívás Rakonczay Viktória és Rakonczay Gábor sportolói teljesítménye előtt tiszteleg.
A sztori amellett, hogy színesíti a kihívást, még megkülönböztető eszközként is működik. Jobban felkelti a figyelmet és könnyebben meg is jegyezhető, mint egy háttértörténet nélküli esemény. Emellett fontos szempont, hogy a kihívás során az 5200 km-t nem egyesével kellett teljesíteni, hanem minden résztvevőnek együtt, így a cél elérhetőbbé vált a tagok szemében. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy az eseménynek közösségépítő hatása is lett.
A közösség
Egyre többen ismerik fel, hogy egy edzőterem közösségi térként is funkcionál. Az „Evezzük át az Óceánt” kihívás kommunikációja arra fókuszált, hogy minden résztvevő közös erőfeszítéssel, együtt evezze le a távot. Nem határoztak meg egy kötelezően teljesítendő minimumot, így senki nem szenvedett hátrányt amiatt, hogy kevesebbet bírt evezni.
Mivel a résztvevők napi szinten találkoztak egymással és a SKILLROW segítségével nyomon követhették egymás eredményeit, az idő előrehaladtával közösséggé értek. Életkortól és nemtől függetlenül mindenki szurkolt a másiknak, és egyre jobb teljesítmény elérésére sarkallták egymást. Kialakultak barátságos versenyek is, amikor be akarták érni vagy le akarták hagyni egymást a résztvevők. A különböző versenyekben segítette őket a ranglista, amelyet az internet használatával egyszerűen nyomon tudtak követni.
A technológia szerepe
Az esemény sikerességéhez a SKILLROW evezőgépek működése és a Technogym felhőalapú háttértámogatása is hozzájárult. A SKILLROW az Aquafeel technológia révén a vízen evezés élményét nyújtotta a résztvevők számára, emellett stabil és kényelmes használatot biztosított. A felhőalapú háttértámogatás segítségével pedig a Springday Health Club még magasabb szintre tudta emelni a kihívás élményét.
A Technogym technológiája nyújtott lehetőséget arra, hogy a résztvevők figyelemmel tudják kísérni a pillanatnyi ranglistát. Ennek köszönhetően a tagok össze tudták hasonlítani az eredményeiket a többiekével, és ezzel további motivációra tettek szert. A ranglista segítségével arra lehetett ösztönözni a résztvevőket, hogy egyre több időt töltsenek az edzőteremben, még akkor is, ha ez a napirendjük átalakításával járt.
Az élményt tovább fokozta, hogy egy plazma televízión meg lehetett jeleníteni az evezős versenypályát, ráadásul a látványban azok is részesülhettek, akik külső szemlélőként követték az eseményeket. Ez a funkció különösen hasznos volt az egyes versenyek során, ráadásul a kihíváson kívüli, speciális alkalmakhoz kötődő versenyek (pl. Valentin napi páros evezés) szervezésére is kiváló lehetőséget nyújtott.
A felhőalapú technológia az adatok nyomon követését is elősegítette. Pontosan mérte a rendszer a résztvevők teljesítményét, így könnyen meg lehetett állapítani, hogy az 5200 km-es távot már a félidő előtt sikerült elérni, a kihívás végén pedig 12 ezer km-t eveztek le a felhasználók.
A Springday Health Club tapasztalata is mutatja, hogy egy jól megszervezett program egyértelműen növeli a fitneszterembe való belépések számát és a teremben való tartózkodás időtartamát. Ráadásul a kihívásba fektetett munka nem csak üzemeltetési és értékesítési oldalról térül meg: az egyik legnagyobb érték, amit a fitneszterem nyer, az a vendégek lojalitása.
A Technogym professzionális berendezéseinek segítségével számos új lehetőség nyílik meg előtted, hiszen kihívások mellett szervezhetsz többek között versenyeket vagy teljesítményalapú köredzéseket is. Kérdésed van? Vedd fel velünk a kapcsolatot és választ adunk: