Így építs lojális közösséget az edzőtermedbe

Ma már nem elég, ha egy fitneszterem csupán edzési lehetőségeket kínál. Napjaink fogyasztói, különösen az Y és a Z generáció tagjai ennél többet várnak el, és ezeket az elvárásokat nem minden edzőterem képes kielégíteni. A továbbiakban egy konkrét példán keresztül mutatjuk be, hogy az élmény, sztori, és közösség kulcsszavak hogyan kapcsolódnak a modern fitneszklubokhoz.

springday-technogym-2

Korábban már írtunk edzőtermi sikertörténetekről, köztük a budapesti Springday Health Club kihívásáról is. Az „Evezzük át az Óceánt” kihívás 2019 januárjában és februárjában zajlott, és a célja az volt, hogy a résztvevők edzőtermi körülmények között, SKILLROW evezőgépeken leevezzenek 5200 km-t 51 nap alatt. Elsőre megdöbbentőnek, sőt, irreálisnak tűnhet ez a cél, viszont a Springday Health Club kellő figyelmet fordított arra, hogy teljesíthető és szórakoztató is legyen a kihívás. Ennek köszönhetően az esemény rendkívül nagy sikert aratott és jóval a várakozásokon felüli eredményeket hozott. De pontosan mi az oka a kimagasló sikernek?

 

Az élmény

 

A Springday Health Club meggyőződése, hogy a jövő edzőtermei nem bérleteket vagy edzéseket fognak kínálni, hanem élményeket, életérzést és életstílust. A virtuális valóság és a hagyományos edzésmódszerek össze fognak mosódni, és az edzőtermek lassan élményparkokká fognak válni. A várakozások szerint ezekben a fitnesztermekben a testmozgás és annak minden pozitív hozadéka csak másodlagos lesz a vendégek számára, mert az élmény lesz az elsődleges szempont.

Főleg az Y és a Z generáció tagjaira jellemző, hogy kifejezetten az élményeket keresik. Igénylik, hogy a fitneszteremben töltött idő szórakoztató legyen, ebből kifolyólag szívesen kipróbálnak újdonságokat, emellett felkeltik a figyelmüket a modern technológiák. Az „Evezzük át az Óceánt” kihívásban mindezeket egyszerre találták meg:

  • a SKILLROW evezőgépek kínálták a jövőbemutató technológiát,
  • a társaság szórakoztatóbbá tette az edzést,
  • a kihívás mögött álló sztori pedig új izgalmakat nyújtott.

De mit is takar „Evezzük át az Óceánt” alapjául szolgáló történet?

 

A sztori

 

2006-ban Rakonczay Viktória és Rakonczay Gábor saját tervezésű és készítésű hajójukkal átevezték az Atlanti-óceánt – ez volt a Tűzhangya expedíció. Az átkelés összesen 70 napig tartott, két szakaszból állt és 6700 km megtételét jelentette. A két evezős a második szakaszban 51 nap alatt teljesítette a Gran Canaria és Antigua közötti, 5200 km hosszú távot, és ezzel elképesztő kitartásukról tettek tanúbizonyságot. Az „Evezzük át az Óceánt” kihívás Rakonczay Viktória és Rakonczay Gábor sportolói teljesítménye előtt tiszteleg.

springday-technogym-3

A sztori amellett, hogy színesíti a kihívást, még megkülönböztető eszközként is működik. Jobban felkelti a figyelmet és könnyebben meg is jegyezhető, mint egy háttértörténet nélküli esemény. Emellett fontos szempont, hogy a kihívás során az 5200 km-t nem egyesével kellett teljesíteni, hanem minden résztvevőnek együtt, így a cél elérhetőbbé vált a tagok szemében. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy az eseménynek közösségépítő hatása is lett.

 

A közösség

 

Egyre többen ismerik fel, hogy egy edzőterem közösségi térként is funkcionál. Az „Evezzük át az Óceánt” kihívás kommunikációja arra fókuszált, hogy minden résztvevő közös erőfeszítéssel, együtt evezze le a távot. Nem határoztak meg egy kötelezően teljesítendő minimumot, így senki nem szenvedett hátrányt amiatt, hogy kevesebbet bírt evezni.

Mivel a résztvevők napi szinten találkoztak egymással és a SKILLROW segítségével nyomon követhették egymás eredményeit, az idő előrehaladtával közösséggé értek. Életkortól és nemtől függetlenül mindenki szurkolt a másiknak, és egyre jobb teljesítmény elérésére sarkallták egymást. Kialakultak barátságos versenyek is, amikor be akarták érni vagy le akarták hagyni egymást a résztvevők. A különböző versenyekben segítette őket a ranglista, amelyet az internet használatával egyszerűen nyomon tudtak követni.

 

A technológia szerepe

 

Az esemény sikerességéhez a SKILLROW evezőgépek működése és a Technogym felhőalapú háttértámogatása is hozzájárult. A SKILLROW az Aquafeel technológia révén a vízen evezés élményét nyújtotta a résztvevők számára, emellett stabil és kényelmes használatot biztosított. A felhőalapú háttértámogatás segítségével pedig a Springday Health Club még magasabb szintre tudta emelni a kihívás élményét.

A Technogym technológiája nyújtott lehetőséget arra, hogy a résztvevők figyelemmel tudják kísérni a pillanatnyi ranglistát. Ennek köszönhetően a tagok össze tudták hasonlítani az eredményeiket a többiekével, és ezzel további motivációra tettek szert. A ranglista segítségével arra lehetett ösztönözni a résztvevőket, hogy egyre több időt töltsenek az edzőteremben, még akkor is, ha ez a napirendjük átalakításával járt.

springday-technogym-4

Az élményt tovább fokozta, hogy egy plazma televízión meg lehetett jeleníteni az evezős versenypályát, ráadásul a látványban azok is részesülhettek, akik külső szemlélőként követték az eseményeket. Ez a funkció különösen hasznos volt az egyes versenyek során, ráadásul a kihíváson kívüli, speciális alkalmakhoz kötődő versenyek (pl. Valentin napi páros evezés) szervezésére is kiváló lehetőséget nyújtott.

A felhőalapú technológia az adatok nyomon követését is elősegítette. Pontosan mérte a rendszer a résztvevők teljesítményét, így könnyen meg lehetett állapítani, hogy az 5200 km-es távot már a félidő előtt sikerült elérni, a kihívás végén pedig 12 ezer km-t eveztek le a felhasználók.

A Springday Health Club tapasztalata is mutatja, hogy egy jól megszervezett program egyértelműen növeli a fitneszterembe való belépések számát és a teremben való tartózkodás időtartamát. Ráadásul a kihívásba fektetett munka nem csak üzemeltetési és értékesítési oldalról térül meg: az egyik legnagyobb érték, amit a fitneszterem nyer, az a vendégek lojalitása.

A Technogym professzionális berendezéseinek segítségével számos új lehetőség nyílik meg előtted, hiszen kihívások mellett szervezhetsz többek között versenyeket vagy teljesítményalapú köredzéseket is. Kérdésed van? Vedd fel velünk a kapcsolatot és választ adunk:

Kapcsolat

Tipptár