Előzd meg a januári felmondásokat!

Ahogy véget érnek az ünnepek és vissza kell térni a munka világába, számos munkavállaló adja be a felmondását. Ez nem magyar sajátosság: számos országban tapasztalják, hogy a január a felmondások időszaka. Munkaadóként mit tudsz tenni azért, hogy a Te vállalatodra ne legyen jellemző ez a tendencia?

januari-felmondasok-2

Egy 2019-es felmérésben 620 ausztrál kiválasztási vezetőt kérdeztek meg a tapasztalataikról, és kiderült, hogy a téli szünetet követő hónapban 54%-uk kapott minimum egy felmondólevelet. A Glassdoor 2016-os kutatása szerint az Egyesült Királyságban is a január a legkiemelkedőbb hónap, ha a felmondások számát tekintjük.

 

Miért januárban mondanak fel a legtöbben?

 

A válasz egyszerű: rengeteg dolgozó egy hosszabb pihenőidő után, munkába visszatérve döbben rá, hogy nem érzi magát jól a munkahelyén. Sokkal szembetűnőbbé válnak azok a tényezők, amelyekkel elégedetlen volt eddig is, legyen szó a fizetésről, a munkakapcsolatokról, a feladatokról vagy a munkakörnyezetről. Sokan úgy érzik, hogy teljesen elveszett a motivációjuk, és úgy látják, hogy ezen csak a felmondás segíthet.

Munkaadóként a kezedben van a megoldás, amellyel meg tudod előzni ezt a hullámot: el kell érned, hogy a munkavállalóid elégedettek és lojálisak legyenek. Ezt nem csak fizetésemeléssel tudod megvalósítani: számos módszer áll a rendelkezésedre, melyekkel motiválni tudod a dolgozókat.

  • 1. Toxikus munkahelyi légkör? Segíts megszüntetni

Zavaros a cégen belüli kommunikáció, nem egyértelműek a felelősségi körök, szemmel láthatóan rossz a kapcsolat a dolgozók között és állandóan nagy a stressz? Ezek mind toxikus munkahelyi légkörre utalhatnak, amely gyakran eredményez fluktuációt.

januari-felmondasok-3

Vedd ki a részed a kellemes légkör megteremtésében, például úgy, hogy átláthatóvá teszed a felelősségi köröket és az előremeneteli lehetőségeket. Ezzel csökkented annak az esélyét, hogy „fúrják” egymást a kollégák, és elősegíted, hogy hatékonyabban, egymással együttműködve tudjanak haladni a feladataikkal.

  • 2. Legyél rugalmas és megértő

Állj rugalmasan a munkavállalók kéréseihez, így támogatod a munka-magánélet egyensúlyának megteremtését. Elképesztően fontos, hogy a dolgozóknak ne kelljen gyomorgörcsökkel küzdeniük csak azért, mert csak munkaidőben kaptak időpontot a fogászatra és el kell kéredzkedniük. A rugalmas hozzáállással a munkahelyen töltött időt is nyugodtabbá és hatékonyabbá tudod tenni, hiszen a dolgozók jobban tudnak majd a teendőikre koncentrálni.

  • 3. Támogasd őket az egészségük megőrzésében

A Quantum Workplace és a Limeade kutatása szerint a munkavállalók 38%-kal elkötelezettebbek, ha úgy érzik, hogy a munkaadójuk támogatja őket az egészségük megőrzésében. Az elköteleződés olyan szintű, hogy az elégedett dolgozók 17%-kal nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy még legalább egy teljes évet a cégnél töltsenek, sőt, szívesebben is ajánlják a munkahelyüket másoknak.

januari-felmondasok-4

Tegyél azért, hogy a munkavállalók érezzék a támogatásod: alakítsd ki az irodát a wellness design szempontjainak megfelelően, rendezz be egy céges edzőtermet, vezess be vállalati wellness programot, vagy kínálj egészségmegőrzésre fókuszáló juttatásokat. Számos megoldás létezik arra, hogy bevezesd az egészségközpontú szemléletmódot a munkahelyre.

Fektess be a munkatársaid egészségébe, és érzékelni fogod az előnyeit: a dolgozók kevesebb időt fognak betegszabadságon tölteni, hatékonyabban fogják elvégezni a teendőiket, emellett proaktívabbak, motiváltabbak és lojálisabbak lesznek.

Bizonytalan vagy abban, hogy melyik megoldás a legjobb számodra? Keress minket és minden segítséget megadunk, hogy megtaláld a legmegfelelőbbet!

Díjmentes konzultáció

Tipptár